Měření výkonu akcí: jak funguje a co od něj čekat

Zatímco v ostatních oblastech marketingu je vyhodnocování aktivit celkem běžná záležitost, u korporátních eventů to v Česku zatím není standardem. A to chceme změnit.

PROČ

Proč vyhodnocovat eventy

Jednoduchá odpověď by byla, abyste objektivně změřili, jestli se podařilo naplnit SMYSL vašeho projektu. Je jedno, jestli pořádáte event pro obchodní partnery, teambuilding, nebo promo nového produktu. Mít cíl je klíčové.

Moderní nástroje a AI nám totiž umožňují vědomě vyhodnocovat, zda vaše akce splnila cíle a měla žádoucí vliv, stejně jako nastavit laťku do budoucna. Překonávání je to, co nás na eventech baví už 30 let.

Data vám ukážou, jaký vliv měl event na vaši značku a byznys a zda firemní akce efektivně a profitabilně splnila cíl. Kouzlem je, že na základě dat dokážeme optimalizovat a zlepšovat budoucí kroky a posoudit, zda jsme na správné cestě, nebo už dokonce v cíli. Jak toto chcete zjistit bez dat?

JAK PROBÍHÁ

Jak měření výkonu eventů vypadá

K měření eventů a splnění cílů přistupujeme podle dané situace a potřeby. Měříme na třech úrovních:

01.

V reálném čase

Pro získání okamžité zpětné vazby a implementaci opatření.

02.

Bezprostředně před a po akci

Pro získání kvantitativních i kvalitativních dat, údajů o návštěvnosti, emocích a spokojenosti s jednotlivými oblastmi eventu.

03.

Dlouhodobý dopad akce a její vliv na účastníky

pro zjištění, zda se povedlo splnit kýžený strategický cíl a celá akce měla efekt.

CÍLE

Jak stanovit cíl firemní akce

Často se setkáváme se zadáním eventu ve znění datum, místo, počet osob, typ akce a podobně. Tyto vstupy jsou samozřejmě důležité, považujeme je za nezbytné parametry projektu. Nás ale vždy také zajímá, co je cílem.

Potřebujete stmelit tým? Opečovat současné VIP zákazníky? Nebo představit novou službu a odnést si poptávky? Přesně na tohle se vás budeme ptát, protože jakmile známe cíl, můžeme mu uzpůsobit celou akci i reporting.

UKAZATELE

Jaké jsou typické ukazatele výkonu eventů

U akcí pro zaměstnance, sportovních dní a dalších eventů, kde nejde o akvizici zákazníků, budeme měřit NPS (Net Promoter Score). Jde o škálu reflektující spokojenost účastníků s akcí. 

Pokud cíl dokážeme kvantifikovat, používáme ROI (Return on Investment) a další metriky. Například pokud budeme společně pořádat promo nebo PR akci s představením nového produktu, bude nás zajímat velikost publika a zmínky o vaší značce/produktu během a po skončení akce.

U klientských akcí zase budeme sledovat jak NPS, tak například počet nových leadů, a tím pádem vliv eventu na vaše obchodní výsledky.

Jsme první výkonnostní eventová agentura. Přetváříme cíle na měřitelné výsledky.

Často vídáme, že před začátkem spolupráce s námi manažeři vyhodnocovali firemní akce podle pocitové spokojenosti. Tento postup pramení z představy, že offline aktivity se hůře doměřují. To je však alibismus českého eventového prostředí – oblast eventů je jedním z klíčových nástrojů marketingového mixu a lze ji objektivně vyhodnocovat.

Skoncujte s nejasnostmi kolem přínosu firemních akcí. Zorganizujte příští event s námi.

Pojďme zorganizovat a vyhodnotit váš příští event

Nechte nám na sebe kontakt, ozveme se do 2 pracovních dnů zpátky a probereme detaily. Že máte raději telefon nebo věc spěchá? Volejte +420 737 500 088.